: : MCTF 2011_Midvalley

Salam Alls..Hye Hye..

Rasa macam belum terlambat lagi kot nak story pasal MCTF’2011 (Malaysian Career & Training Fair 2011) yang baru berlangsung last week bertempat di Midvalley pada 15-17 April 2011…

Alkisahnya aku ni memang sedang mencari keje lain memandangkan kontrak aku di Kementerian Kesihatan akan berakhir pada end of June 2011..Jadi sebelum apa2 berlaku kepada aku memang kene, wajib & mesti cari keje lain..dalam keadaan aku yang punyai banyak komitmen tentunya xboleh langsung xde keje..Sape nak tolong bayar car installment aku, personal loan aku, bagi mak, adik, monthly expenses & juga saving…

Maka pada hari Sabtu – 16 April 2011 aku pagi2 lagi dah bangun, lepas subuh terus mesin baju then siap2 ke mid..sebab faham2 je la kalau ade exhibition & event kt mid tentunya orang macam sardine je kt KTM then nak Q masuk pun tentunya payah kot…mulanya plan nak g bersama yang tersayang tapi…si abg bucuk aku ni sibuk melayan FYP (Final Year Project), siapkan slide show presentation, poster, etc…jadi terpaksa mengajak old time friend aku bernama…Syu (kawan masa kt Astech (Sek Teknik) dulu) meneman aku..nasibla die pun xde ape plan for Saturday..

Aku sampai di mid around 945am..tp bile naik kat tempat exhibition org dah ramai Q..dalam fikiran aku..cepat nya diorang datang..aku macam rasa aku dah cukup awal ni..hehe..sebabkan aku memang dah register online jadi aku boleh terus ke express lane..yang syu pulak aku ambilkan dia form untuk register then dia kena Q kat normal lane..tp sebab belum ramai org lagi jadi lepas aku masuk ke dalam xlama kemudian syu pun dah masuk..yang syoknye aku as a jobstreet member dapat special door gift which is …watson facial mask..then for syu dia dapat 3 sticks Milo inside the paper bag..rs macam cute je door gift diakan?

:

:

Register express lane..senang cikit hidup..:)

:

:

Entrance to the exhibition

:

:

Company involve with this event

:

:

Kemudian aku pun teruskan merancang strategi tengok floor plan untuk aim booth2 yang memang dah plan nak serbu..aku g la booth yang under category IT industry sebab aku nak deposit resume my abg bucuk..(tengok punya baik aku ni kan??..hehe..) sempat la aku drop 5 resume dia then softcopy kat mn2 yang boleh accept softcopy..sambil tu aku pun sempat la drop resume aku kt 4 company..walaupun memang hanya ade 1 company je yang in construction industry iaitu SP Setia tp aku try je drop kat Lion Group of Companies, Genting, Faber & Top Glove…mana tau ada yang sangkut ke kan?

Ni aku kongikan beberapa pic di tempat kejadian..(pic taken from website orang lain..tp xingat namanya)..sebab aku xbawak kamera..hehe..

:

:

Lim Kok Wing Booth..booth dia sangat grand tau..all in black..

:

:

MSC & Genting Booth

:

:

Air Asia Booth

:

:

Canon Booth

:

:

:

MCTF 2011 akan kembali pada…

16-18 September 2011..tunggu!! tapi hopefully nanti ada lebih banyak booth & conglomerate from construction industry involve..

:

:

Kemudian lepas dah dekat 2 jam dok dalam tu perut pun dah lapo..g makan then continue g shopping kat jusco..alamatnya duit aku memang melayang-layang berterbangan la..pompuan kan? Pantang tengok sale2..discount2 ni..haha..dapat banyak gak la hasil tangkapan untuk di bawa pulang..hehe..itu la cerita weekend aku..esknye ahad aku just melepak kat rumah mengemas rumah & melayan kdrama aku..:)

Comments

Popular posts from this blog

15 Kebaikan MEALSHAKE untuk kanak kanak

PERTH ROAD TRIP - 7D 6N (12 MAY - 18 MAY 2016) CARAVAN KE PERTH AUSTRALIA