: : Rahsia Cantik Wanita Sedunia : :

Salam Alls...Anyoung...

Arini nk kongsikan sedikit rahsia kecantikan wanita di seluruh dunia..email ni ak dapat dah lama dh..tp ak simpan emailnya sbb isinya menarik & boleh dijadikan panduan untuk kecantikan..jd ak kongsikan isi email ini utk tatapan bersama & mungkin ada yg nk cuba bile dh selesai baca ke..hehe..so check it out!!

Perempuan di setiap negara punya rahsia masing-masing dalam mempercantikkan dirinya. Rahsia turun temurun ini mungkin para wanita sekalian boleh cuba!

1. Australia

http://www.und.edu/org/soaringeagleprairie/2005/identifyingplants/prairieplantpages/white/yarrow/images/yarrow2.jpg

Perempuan di pedalaman Australia khususnya suku Aborigin memiliki ritual menggunakan akar bunga yarrow untuk menghilangkan dan mencegah stretch mark pada kulit. Esktrak akar ini juga mampu membuat kulit jadi lembut dan meme
rangi pembengkakkan.


2. Chile

http://rumametmet.com/wp-content/uploads/2007/12/anggur-9.jpg

Kulit perempuan Chile yang eksotik dan tampak sihat ternyata rahsianya simple saja iaitu rajin makan anggur yang kaya antioksidan. Cara lain? haluskan buah anggur merah dan tambahkan 2 sudu makan tepung dan oleskan ke wajah sebagai masker biarkan selama 10 minit dan bilas wajah dengan air.


3. Republik Dominica

http://www.gamexeon.com/forum/imagehosting/200000/99/99794b36e950c83a3.gif

Perempuan dari negara ini punya kuku yang sihat dan kuat. Rahsianya? Bawang putih! Haluskan bawang putih dan tempatkan pada botol kedap udara selama 7-10 hari. Setelah itu bawang putih boleh digunakan dalam makanan sekaligus
untuk masker kuku (agar mengilap dan kuat).


4. Mesir


Ratu Cleopatra memang sudah terkenal memiliki kecantikan yang tiada tara. Perempuan yang banyak menaklukkan hati lelaki ini selalu mandi susu untu
k meremajakan kulit dan membuang lapisan kulit mati. Tambahkan 2 cangkir susu dalam air mandi kamu supaya kulitmu tambah cantik.

5. Perancis

http://www.fruitacresfarms.com/cherry/Sour%20Cherry%20on%20tree.jpghttp://www.preventionindonesia.com/files/article/photo/58133_delima.jpg

Perancis terkenal dengan perempuan yang suka merawat diri ke salon. Mulai dari facial hingga massage dan lulur. Cara lain? menggunakan camp
uran buah Cherry dan Delima. Haluskan dan oleskan pada wajah. Biarkan selama 5-6 minit. Nah kulitmu akan jadi lebih cerah dan lembab.


6. Yunani

http://sehatmusehatku.files.wordpress.com/2009/10/omega3.jpg

Kulit perempuan Yunani adalah jenis kulit
yang paling baik yang pernah ada. Mereka memiliki pigmen kulit yang bagus dan tidak mudah terkena serangan pigmentasi akibat matahari. Rahsianya? Mereka suka makan ikan dan mengkonsumsi minyak ikan yang kaya omega 3 dan 6 yang baik untuk kekenyalan kulit. Rahsia lainnya? Makan minyak zaitun atau buahnya langsung.

7. Israel

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwN_N2rAWVtWURwFTbmvQDTMEIj8hhlcL99abhGyZSwexXV5HZoTAfvoUpKRAV7TmM4w3BEifmlJ4SrJgpRFVwl-VBbJjirvy-Q1Do-e-9PG-PRatyjnFaxaae_Yq8gT73saZh_ptuVW0/s400/lulur+scrub.jpg

Perempuan Israel senang melakukan ritual detoks untuk membuang racun dalam tubuh. Caranya? campurkan 1/4 mangkuk garam (laut) mandi, 1 ujung sudu makan bubuk rumput laut, 1/2 cangkir minyak zaitun dan 10-15 titis minyak lavender. Voila, buat sebagai lulur seminggu sekali.


8. Itali

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjpJ_OicZF-34uBhqjafXoMpR-SstlSIfAN8694-CZTbLZns8rLIVLYFTdfUrlXseSc3ad-GqjmE19qXtJSf97JKf4TxGsQzyNW8JRWfQx7izmkYhgbsWrzY93E0W8A8uneFZzoQKrJZeNA/s1600/big-yogurt.jpg

Rambut yang indah? Ya, perempuan Itali contohnya. Caranya?Campurkan 1 cangkir yogurt tawar, dengan 1 sudu teh minyak zaitun. Basuh pada rambut dan biarkan selama 5 minit. Bilas dengan air sejuk.


9. Jepun


Jepun? Rahsianya rumput laut dan ikan! Dua jenis makanan ini akan menstimulasi kulit dan membuat kulit tetap kenyal, sihat dan cerah. Rumput laut terkenal dengan kandungan mineral yang tinggi dan penting untuk tubuh. Selain itu, kemana saja tujuan mereka, mereka lebih senang untuk berjalan kaki sebab jalan kaki menyihatkan jantung.
10. Sepanyol

http://www.uscranberries.com/images/health/cranberry_heart.jpg

Perempuan Sepanyol juga memiliki rambut yang indah. Mereka rajin mencuci rambut mereka dengan ekstrak jus cranberry.


11. Swedish


http://www.irlaiks.lv/images/upload/health/945571/girls-in-sauna.jpg

Kulit bersih bersinar dari perempuan Swedish kerana mereka suka diet buah dan ikan. Selain itu mereka juga rajin mandi sauna. Untuk melembabkan kulit biasanya menggunakan sauna dengan aroma teh hijau dan campuran minyak daun ekaliptus yang ditambah minyak zaitun.

12. China




Masyarakat China mempercayai bahawa amalan meminum teh hijau dan teh oolong dapat menurunkan berat badan dan awet muda. Kalau kita amalkan minum teh, akan dapat melambatkan proses penuaan. Kan ada banyak jenis teh dalam dunia ni kan, ada macam2 nama dan dah terbukti teh yang berkualiti memang berkhasiat. Selain tu, China kan seperti yang kita dah tau terkenal dengan herba2 berkualiti mereka tu. Jadi, jom minum teh!...Wanita China lebih percaya pada produk2 yang semula jadi. Jadi tak hairan lah kalau diorang memang amalkan penggunaan ginseng dalam penjagaan kecantikan. Khasiat ginseng adalah seperti meningkatkan stamina, mencegah diabetis dan menguatkan sistem pencernaan.


So macam mana wanita diluar sana mau cuba rahsia2 di atas ni ke?? rasanya kalau dicuba semua mungkin boleh jadi cun melecun, meletop letop mengalahkan wanita-wanita cantik yg terkenal di dunia kot..hehe.. tapi kn email ni xde plk tulis rahsia kecantikan wanita malaysia or indonesia plk ek?? xadil ni..tp klu ikut ak rahsia wanita wanita malaysia & indonesia ni mgkin klu ikut mak ak tu ckp le rahsia nye mkn ulam ulaman, jamu, pakai minyak zaitun, sapu muka ngan lidah buaya (aloe vera), kulit kayu manis..tp bila zaman sekarang xramai yg rajin nk ikut benda2 yg camni & xramai yg rajin nk amalkan pun..

untuk menjaga kecantikan & kesihatan kita..xsalah kot mencuba rahsia2 di atas ni..dalam banyak2 rahsia yg paling mudah nk amalkan mungkin mkn lebih ikan, minum teh hijau, mandi susu, makan buah2an tu bleh la masuk dalam list...ak sendiri pn prnah juga cuba amalkan minum teh hijau tp hanya utk beberapa hari je..pstu malas nk minum..jadi rasanya psni nk sambung balik la minum teh hijau kerana ak mau cantik seperti mereka2 yg cantik itu..:)

ok le merepek ape la ak ni..nk stop la..
bubye..till finger meets keyboard again~~ daa~~


======================================================

Comments

Popular posts from this blog

15 Kebaikan MEALSHAKE untuk kanak kanak

PERTH ROAD TRIP - 7D 6N (12 MAY - 18 MAY 2016) CARAVAN KE PERTH AUSTRALIA