Friday, June 10, 2011

Fenomena Nora Elena...

Assalamualaikum semua...





NORA ELENA...drama yang hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini..drama yang mula bersiaran bermula bulan Mei lepas telah menjadi topik perbualan hangat di mana-mana saja...termasuklah di wall FB, blog & juga media hiburan...

Apakah tarikan drama ini sebenarnya?

:
:

Mungkinkah kerana tarikan watak utama Nora Elena yang cantik ataupun ketampanan & keromantikkan Seth? Walauapapun jawapannya yang pasti drama tersebut menjadi tontonan rakyat Malaysia tak terkecuali saya...

Seperti entri cik epal dalam blognya "Wanita yang tidak tinggal solat tapi selalu pakai skirt"
memang benar dalam drama ini menggambarkan Nora Elena yang selalu solat & inginkan suaminya juga berubah ke arah cara hidup islam tetapi watak yang digambarkan tidak menunjukkan sebegitu...menjadikan ianya seperti tidak kena...

Tertarik juga dengan entri dari blog ini "Bantahan Siaran Nora Elena Memuncak"
membuatkan aku juga terfikir mungkinkan rumahtangga suami isteri yang nampak normal dan baik-baik aja akan retak dengan gara-gara drama ini?

Bagi aku yang belum berumahtangga ini memang lah berangan nak lelaki seromantik Seth TAPI itu semua hanya boleh dilakarkan dalam drama..jika diluar sana mungkin ada yang begitu TAPI kurang kuantitinya mungkin...

Buat pasangan yang berumahtangga janganlah terlalu terpengaruh dengan drama lakaran manusia ini kerana jodoh anda adalah yang terbaik untuk anda...& doalah kepada Allah agar rumahtangga anda sentiasa dirahmati & bahagia..:)

====================================

Thursday, June 9, 2011

Pesanan Untuk Orang Cantik..

Assalamualaikum semua..

Saya tertarik dengan emel ini & saya kongsikan di sini untuk bacaan semua..


gambar sekadar hiasan


Setiap orang ada kelebihan dan kekurangannya yang tertentu. Tidak ada manusia yang sempurna kecuali Rasululluh s.a.w kerana baginda telah ditentukan maksum.

Selebihnya tidak terkecuali daripada sifat lemah, buruk, hina, sakit dan bermacam-macam perkara lagi. Anda tidak perlu berasa susah hati lantaran gemuk, tidak menarik, terlalu rendah malah cacat.

Biar bagaimana keadaan anda, anda tetap unik dan tanpa anda alam ini tidak sempurna.

Memang Allah menjadikan manusia pelbagai rupa dan gaya . Disitulah berkuasanya Allah. Dia berhak dan mampu berbuat apa saja mengikut kehendak-Nya.

Kita memang tidak ada pilihan untuk mempersoal itu ini, mempertikai itu ini. Anda mungkin berasa rendah hati melihat kekurangan-kekurangan yang ada pada diri anda.

Nah, anggap ia satu kelebihan. Jika anda sangka anda buruk, ia satu kelebihan yang tiada pada orang cantik. Anda sangka kecantikan sentiasa membawa untung? Tidak, tidak selalunya begitu.

Kadang-kadang kecantikan memusnahkan. Setelah anda dikenali sebagai cantik, ketakutan anda terhadap keburukan lebih besar daripada jika anda semulajadinya buruk. Orang cantik fobia menjadi buruk.

Setiap kedutan di wajah akan dirawat dan setiap kedutan begitu menyusahkan dirinya. Saat menjadi buruk pasti tiba, bagaimanakah perasan si cantik meghadapi hari tua mereka? Bukankah rasa susah yang tiada kesudahan?

Kadang-kadang seekor semut diberikan sayap oleh Allah supaya dia boleh terbang dan menerjah api.

Samalah halnya, kadang-kadang seseorang manusia itu diberikan kecantikan supaya dengan kecantikan itu dia boleh berbuat sebanyak-banyak mungkar untuk diberikan balasan setimpal di Akhirat.

Tontonlah filem atau drama-drama di TV. Kisah hidup orang cantik selalunya penuh duri. Jika anda buruk setidak-tidaknya anda bebas rasa riak dan takbur.

Penghuni neraka kebanyakkannya wanita sebagaimana disabdakan Rasullah s.a.w wanita itu tentu yang cantik tapi gagal memahami untuk apa kecantikan itu diberikan Allah kepadanya.

Dan wanita itu tidak terkecuali juga yang buruk sebab dia berterus-terusan saja mempertikaikan kerja Tuhan.

Siapakah wanita penghuni syurga itu, barangkali yang cantik dan dia sentiasa faham kecantikan itu ukuran manusia . Cantik pada pandangan Allah adalah ketaatannya terhadap semua perintah dan larangan Allah.

Barangkali juga yang buruk tapi dia faham Allah tidak memandang rupa paras tapi apa yang ada di dalam hatinya. Wahai orang cantik, orang buruk, orang rendah, orang cacat, semuanya itu hanyalah ukuran manusia dan ukuran manusia selalunya sasar.

Hargai diri anda sebab kewujudan anda membuktikan kekuasaan Allah!

=============================================

Thursday, June 2, 2011

Cycling @ Taman Botani Putrajaya

Assalamualaikum Semua..

Pada pagi sabtu 14 Mei 2011 aku & 3 orang lagi kawan telah pergi berbasikal di Taman Botani, Putrajaya..Dah lama niat nak berbasikal sebenarnya akhirnya pergi juga..Awal-awal lagi dah bangun..SEMANGAT sangat tau..

Kami tiba seawal 8 pagi..macam nak pergi kerja kan..tapi sayang nya taman botani masih belum buka pukul 8 pagi..Taman buka pada pukul 9 pagi..terawal sangat la pulak..tapi sebelum ke Taman Botani ni..dalam perjalanan...kami telah terserempak dengan kemalangan yang melibatkan motor..di bulatan putrajaya & lelaki yang accident tu terlentang atas jalanraya..mula-mula kami hanya nampak objek berwarna putih..dan bila semakin dekat rupanya motor yang terbalik...& disebelahnya ada orang yang telah terlentang..kami teragak-agak nak berhenti..si driver dah tak tau nak berhenti ke nak jalan ke...dalam berkira2 akhirnya kami teruskan saja perjalanan...tapi dalam masa yang sama terdapat 2 biji kereta yang nak berhenti di tempat kejadian...

Rasa bersalah terus menyelubungi kami berempat..tak prihatin ke kami? tapi yang pelik nya si motor tu tak tahu berlanggar dengan siapa?..orang langgar lari ke? memandangkan kami berempat perempuan takut pulak ada yang lemah semangat ke...

Setiba nya di Taman Botani..tidak lama kemudian siren ambulans kedengaran untuk ke tempat kejadian..tak tahu samada mangsa hidup @ sebaliknya...Allah Yang Maha Mengetahui..

Setelah itu, baru hati rasa sedikit lega..& kami teruskan aktiviti riadah berbasikal...
Dengan bayaran RM 3.00 Per Hour..kami dapatlah berpusing-pusing sekeliling taman botani...
tapi disebabkan keadaan basikal yang kurang baik dari segi maintenance, keseronokkan berbasikal kurang dirasai..tapi still enjoy juga..

Teringat dulu zaman sekolah pergi sekolah naik basikal...kayuh laju bukan main...
& teringat juga aku duduk di seat belakang & mak yang kayuh basikal untuk menghantar aku ke sekolah..

Satu masa dulu basikal memang menjadi medium pengangkutan yang amat penting bagi aku...
(ishh..terkenang zaman kecik pulak..hehe..)

Jom layan pic yang sempat di snap..





Bende alah sunflower ini akan bergerak ke kiri & ke kanan mengikut yang telah disetkan..mula2 tengok teruja tau..





Posing~~~






Pemandangan tasik putrajaya sepanjang berbasikal...





















Mesti ada orang nak kata.."Ni nak naik basikal ke nak posing"..hehe..






berbasikal lebih kurang dalam 40 minit ade kot..stop sekejap..sambung balik..






rest..berpeluh gak tau











3 sekawan yang sungguh sporting... :)


Selepas habis aktiviti berbasikal ini..kami pun pergi breakfast di presint 15...
Kalau boleh setiap minggu nak beriadah macam ini..
Jom join saya..:)

Happy Reading!
===========================================

Wednesday, June 1, 2011

ACID Man Face Revealed...Plz Beware!



ACID MAN @ KL
Credit : Farysa
Kenderaan : Motor honda ex5. No plate : WPV 4963



"Received this email from a friend today. Pls beware. He is getting near. Take care.

Attention: Last night at 8.15pm the acid splasher was around PKNS complex shah alam. 1 lady got splashed. At 9.30pm another lady got splashed around Summit USJ area. Splasher on the run riding Honda EX5 motorcycle No Plate WPV 4963. Pls pass this on. TQ!!!


A friend reports that the Acid Splasher has been seen in Damansara Uptown & Kota Damansara.

Modus Operandi is to knock on the car window (mostly women drivers) & splash acid if poor driver winds down window.

He has a 'sad face' & is Indian. When you refuse to open the window, he will yell at you & be more aggressive.

He carries a yellow bottle (likely to be acid behind his back). Don't be BLUR & open.

One of the victim is my friend's friend's friend currently hospitalized & blinded (not to mention disfigured).

Do not open the car window, immediately take note of the clothes he is wearing & rush home/or make police report. "

===========================================


Sebab wanita lebih cepat nampak tua..


Assalamualaikum Semua…

Hari ini saya nak kongsikan emel yang telah menarik perhatian saya & ingin saya kongsikan untuk bacaan anda juga…


gambar sekadar hiasan


Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk…Tapi tahukah anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk..tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis..So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan xsempat nak hadam betul2..

2. Wanita juga mudah gemul kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yang akan menghabiskannya pula..sayang katanya..takut membazir..membazir tukan amalan syaitan..Si suami pulak dengan riaknya mengatakan “awak ni kuat makan betul!”

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus. Kalau yang dengar pun buat2 tido lena sebab malas nak bangun, malas nak ganggu tidonya. Wanita lah yang dalam semalaman, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu untuk anak…bila xcukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua..kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, ape ke..xkan nak hilangnya..petua untuk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA..

4. Dan bagi wanita yang bekerjaya, sudahlah penat bekerja untuk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya..nak itu, nak ini..So, wanita pun membebel, marah2..dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..

Kesimpulannya…wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI..Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda..Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukannya seperti dia..FIKIR & RENUNG2KAN…

P/S : walaupun saya masih belum berkahwin..tapi dapat rasakan sangat besar pengorbanan seorang wanita dalam sesebuah keluarga..Mak..I love U..:)

=============================================================

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...