Jalan2 Teluk Batik, Perak

Salam Alls..

Sebenarnya sudah agak lama kami sekeluarga tidak pergi berjalan bersama-sama seperti ini...Aku & abangku telah pulang ke Ipoh jadi idea untuk ke Teluk Batik pun tiba2 keluar dari kepala..Pagi2 lagi mak dah memasak untuk dibawa bekal makan tengahari kami..Thanks Mak..Mak memang rajin..I Love u Mak..:)

Kami pergi hari Sabtu dalam pukul 11.00am..dan sampai ke Teluk Batik sekitar pukul 12.00pm...Waktu itu orang masih belum ramai & terdapat banyak lagi port2 yang kosong...
Aku rasa sangat seronok dapat bersama keluarga sebegini...Melihatkan pemandangan & laut terbentang luas ciptaan Allah membuatkanku rasa tenang....



Selamat Datang!!








Baru sampai..rehat2 dulu sekejap..sebelum....

:
:
:
:
:
:
:
:




Makan!!! - menu lunch kami - ikan tilapia masak pedas, sayur bayam, ikan cencaru goreng, nasi..
oren & epal serta raja buah - DURIAN!!!



Lepas makan...apa lagi abah & abang pun jadi ular sawa la....angin pulak best...





Tapi aku, mak & adik..xda landing2 pun...tapi kami....

:
:
:
:
:
:
:
:




Berjalan2 ke kawasan gerai jualan...biasa la pompuan!





ini mak saya...





aksi apakah ini???





aksi gedik!! ahakss!





aksi gedik ku lagi..hehe..cute kn topi tu?




gerai jualan..




juz tgk je org naik banana boat dari jauh....






kapal-kapal nelayan keluar menangkap ikan..





moh ke laut...




best nye kalau reti naik ni...










susah tau nak amik pic mak & abah..:)

Setelah selesai ke Teluk Batik, kami telah singgah ke rumah ayah alang di manjung..kemudian kepala aku jadi pening & rasa mual2 nak muntah...lepas minum air badak sebotol..tanpa di tahan2 aku termuntah...nasib sempat ke bilik air..kalau tak..abihlah sofa mak alang yang cantik lagi baru itu..ini semua gara gara makan durian..lepas tolak durian beli pulak air asam boi lepas tu beli pulak ais krim kon..memang cari nahas la...tapi xpe..aku xmemandu pun..boleh tido otw balik ke Ipoh..hehe...

Happy Reading!

==============================================================

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kebaikan MEALSHAKE untuk kanak kanak

PERTH ROAD TRIP - 7D 6N (12 MAY - 18 MAY 2016) CARAVAN KE PERTH AUSTRALIA