: : Malang yang xberbau..: :

Salam Alls..Anyoung!

hi..hi..ape kabar semua? sihat ke? masih monday blues lg ke? hehe..maklum la ari isnin selalu nye mst mcm mls2 ckt..entry aku kali ini nk cakap pasal malang yang tak berbau..emm semalam hari ahad adalah hari yang paling malang kot kt housemate aku..di petang hari on the way nak g jogging ke taman depan PICC, Putrajaya dengan semangatnya..tiba2 hal lain plak yang berlaku...

Sebenarnya aku & housemate aku memang melepak kat rumah je ari ahad ni..xde gerak ke mana pun..mengemas rumah, melayan kdrama..tp bile petang dalam pukul 6.15pm cmtu si Mel (housemate aku) siap2 pakai tracksuit nak g jogging..katanya nak g sorang2 je..senang cikit..ok ak pn pesan la take care..ak pulak sambung je layan kdrama...

kemudian.....

dalam pukul 6.40pm camtu, hp aku berbunyi call dari Mel..aku pun pelik kenapa pulak la Mel call aku...aku pun pickup terus dia cakap...

"Kak Mai..Mel accident kt tangki air kt taman kita ni..."

aku dalam terkejut2 ni terus la siap2 tukar baju then start kereta g ke tempat kejadian...mula2 tengok..xnampak pn ade ape2 accident..skali bile g ke depan lagi nampak la kereta housemate aku ni dah tertonggek kat longkang..aku memang la terkejut tengok...berhenti kereta terus dapatkan Mel yang dok kt tepi jalan..air mata berlinang2..adala 2 org yang dah ada kt situ..Alhamdulillah tuan punya diri xde apa2..luka ape pn xde..dari luaran la..tp luka di hati (sedih & terkilan) mesti la ada..maklum la 1st car..then umur Myvi ni baru 7 bulan je kot...

:
:
:
:
:
:
:
:


ni la keadaan Myvi yang dah tertonggek..

:
:
:
:


Bumper Myvi kat depan tepi kiri yang remuk..engine oil tank bocor..menitik2 minyak ke dalam longkang..

:
:
:
:


Batu kat bawah Myvi ni la yang dilanggar oleh Mel..dia heret lebih kurang 7 meter lebih kurang..

:
:
:
:


abih tepi kiri Myvi ni hancur..tayar depan rim bengkok...

:
:
:
:


minyak menitis2..

:
:
:
:


toll track datang nak tow Myvi ke perodua balakong..

Disebabkan hp aku ni kurang kecanggihan jadi xdapatle nk capture HQ pic..toll track datang dalam pukul 7.50pm..then Mel n uncle & sepupu g balai polis Cyberjaya buat report..nyaris la xkena saman..

Aku pun bile tengak accident yang macam ni..tiba2 rasa aku perlu lebih berhati2 lagi semasa memandu..sebab kadang2 aku ni suka speeding & xboleh kalau org cucuk2 mesti aku nk race punya..hehe..bajet macam hebat je..haha! tp sumpah pasni aku xmau dah speeding speeding ni...
tp kalau aku ni penuh berhati hati sekalipun, tetap boleh accident jugak sebab malang kan xberbau...

Ya Allah..jauhkan la aku dari segala malapetaka ini...mintak jauhkan benda2 yang xbaik ini dari semua orang yang aku sayangi..dan juga kepada semua org..Aminn..

Last words from me..

Be Careful on the Road..(xkisah le road jenis apepun...)
Be a Good Driver..
Dont Speeding..(ikut tempat & keadaan la..jangan la bawak 40km/h kat highway..tp ikut fast lane..makan angin..selalu jumpa driver jenis ini..)

seperti biasa pesanan & billboard besar2 selalu kat jalan raya berbunyi..




Setiap orang mesti tahu kn??...

:
:
:
:


Signboard favourite ni..

Thats All..

P/S : pesanan di atas untuk diri sendiri yang setiap hari mesti akan memandu...& juga pada orang lain untuk iktibar..

Comments

Popular posts from this blog

15 Kebaikan MEALSHAKE untuk kanak kanak

PERTH ROAD TRIP - 7D 6N (12 MAY - 18 MAY 2016) CARAVAN KE PERTH AUSTRALIA